エクセルシア盛岡中央高校デジタルブック
31/174

・震度6の地震(震源の深さ80km)では、津波が起きる・震度7では、建物への被害や崩壊地震による被害を防ぐには1.耐震補強・財産である家や建物の崩壊を防ぐ・耐震工事:柱などが地震に耐えられる強度にする・減衰構造:ダンパーを取り入れることで、揺れを和らげる。 20-30%の揺れを減少・基盤分離システム:積層ゴムを取り付けることで、振動を抑える。0-60%の揺れを減少2.避難訓練・自らの安全を確保する・避難場所への誘導:生徒たちは危険地域、避難経路、ハザードマップを確認・避難に関するアドバイスを確認する協力●国境を越えた協力・みんなで計画や今回習ったことを比較検討する・お互いの対策を終結し、より良い案を検討する・チャリティー等の期間に募金をする・それぞれの国と地域で、被害を受けた場所の再建援助(例えば、クウェートが東日本大震災で被害を受けた鉄道復興を援助した。)終わりのことば 今回私たち高校生は、各国の防災について学び、情報を共有する機会を得ることが出来ました。 若者が関心を持ち、自分なりの意見を持つことは、将来のより良い防災に役立ちます。この機会に私たちが取り組んだ内容が次の世代に少しでも広がっていき、これからも継続される活動になってほしいと思います。 ご清聴ありがとうございました。cause tsunami•intensity 7 earthquakes cause buildings to slant or collapsePreventing the Damage of Earthquakes1. Anti Seismic reinforcement ( Why? )•To prevent the house or buildings from collapsing which is an important measure to make sure the building can withstand an earthquake.•Earthquake-resistant structure - e poles and beams have the strength which can withstand an earthquake.•Damping structure - Install the damper to absorb energy. Be able to cut 20-30% the of tremors power.•Base isolation structure - Set up laminated rubber to reduce tremor of building. Be able to cut 40-60% of tremor2. Evacuation DrillTo know evacuation area in advance, the way and route, people could evacuate promptly and people also could help others with them.What High School Students Can Do•To protect and save our safety by ourselves•To lead to shelter - Students need to check dangerous area, evacuation route and hazard map for evacuation.•A call and advice for evacuationCross-border Collaboration•Students can compare plans and learn from each other•Combine these plans to make a better one•Donate to organizations and charities•Nations can help rebuild certain parts of a country (for example, The state of Kuwait helped rebuild a railroad destroyed by the tsunami of march 2011)Conclusionrough this forum, we were able to learn from each other about disaster prevention. It is very important for us to understand and have own opinions how to protect ourselves from natural the disasters. We really hope our report and opinions will be shared with other students and younger generations. Moreover, we expect this project will be discussed more in the future. 佐々木 美春さん▲EXCELSIOR vol.1829

元のページ  ../index.html#31

このブックを見る