エクセルシア盛岡中央高校デジタルブック
56/174

柴崎 綾乃 Ayano Shibasaki : Teacher教育理念・建学の精神とはEducational Philosophies at Different SchoolsWe had a discussion in our group about “Your education philosophy”. The teachers in our group were from Canada, ailand, Indonesia, and Okayama. I had not thought about the educational philosophies of other schools before this discussion, but I noticed that each school was different in how they want to educate their students.For example, at Bangkok Christian College in Thailand, they are emphasizing English, Math, and Science to create global leaders.I learned from this discussion that there are dierences in the educational philosophy of different schools, but that the teachers at each school are working hard to implement their school’s philosophy. is was also a good opportunity to think again about the founding spirit of our school. ank you for this meaningful experience.especially as house prices have increased in high cost housing areas.Senegal- Teachers’ wage is not enough. The mission of teachers has changed because of the social problem. Teachers go on strike for the better working condition. Argentina- Teachers’ wage are low although they are highly regarded. Teachers take training continuously.Finland- Teachers are well respected and need to have a masters degree-5to7years. A lot of students want to become teachers. Advantage: long holidays.Japan- A lot of work and wage of private school depends on the school. We have to renew our license in certain period.  私たちのグループは”Your education philosophy”「学校の教育理念」をテーマとし、意見交換をしました。グループメンバーは、カナダ、タイ、インドネシア、岡山の姉妹校の先生方です。 このテーマで話し合うまでは、他校の教育理念について考えたことがありませんでしたが、どんな生徒を育てたいかによって、それぞれの学校で特徴が出ることを実感しました。例えばタイのバンコク・クリスチャン・カレッジでは、国のリーダーを育てるために、英語教育や数学・科学の国際オリンピックに力を入れているというお話でした。 今回の交流会を通して、学校によって教育理念の違いはあるけれど、それに沿った教育活動を一生懸命実践されているということを学ぶことができました。また、本校の建学の精神の意味を改めて考える良い機会ともなり、充実した時間となりました。ありがとうございました。・ニュージーランド-教員の賃金が物価上昇に応じて上がらない。特に家賃が高い地域では教員は魅力的な職ではない。・セネガル-社会的な問題の変化につれて教員の仕事も変わってきている。賃金があまり高くないので改善に向けて運動している。・アルゼンチン-社会的には地位が高く見られているが、賃金が高くはない。常に仕事にかかわる研鑽を積んでいる。・フィンランド-社会的に尊敬されている。休日が長く取れるので、生徒たちはこの職業にあこがれを持っている。 ・日本-教員の職業環境は学校によって異なる。教員免許は更新制である。 以上のような意見が出た。各国の事情を反映しているようである。中嶋 尚樹 Naoki Nakashima : Teacherやる気を引き出す工夫をWhat is the best way yo educate students?Students talked about “What is the best way to educate students?” First, they gave presentations about education at their school.At International Linguistic School in Russia, students are working to prevent bullying, and are working on  「生徒を教育する最善の方法は何か」について、話し合われました。最初に、1校ずつどのように取り組んでいるか発表しました。 ロシアのインターナショナル・リングイスティック・スクールでは、生徒が主体的にいじめ防止活動に取り組み、またEXCELSIOR vol.1854

元のページ  ../index.html#56

このブックを見る