エクセルシア盛岡中央高校デジタルブック
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Reports by Students of the Forum Committee笑顔で接することの大切さThe Importance of Welcoming Guests3年A1組 フォーラム実行委員菅原 美沙Misa Sugawara :Student Forum CommitteeI was in charge of receiving guests for this year’s forum. I have worked in this area for 3 years.When I was a first-year student, I had no idea what to do, and I just did what the older students said or just stood there. is bothered me, so I requested to work in this area again when I was a second-year student.When I was a second-year student, I had a general idea of what to do, because I had watched the year before. However, when I actually tried to receive guests, I found that small things were difficult. Smiling at guests when they arrived and pinning owers on their jackets were simple tasks, but I was careful to do this smoothly and quickly. I volunteered for this job again when I was a third-year student. I was used to the job by this point, and I think I did a good job. I was able to welcome guests and help them enjoy the forum. The job of receptionist at the forum is not directly connected with what happens on stage, but I think that it is important to welcome guests with a smile as they arrive. e receptionists are the first Chuo students the guests meet, so I wanted our guests to form a good impression of Chuo students as we welcomed them. Working in reception for 3 years at the forum was a valuable experience for me. At first it was difficult, but I learned by watching others and got better at it. It was fun meeting so many people. I want to make use of this experience in the future. 私は、今回の国際フォーラムで受付誘導を担当しました。3年間フォーラム実行委員の受付誘導として努め上げました。 1年生の頃は、どう行動すればいいのか全く分からずにただ先輩から指示されたことや、何も出来ずに立っていたことがほとんどでした。しかし、何もせずに終わってしまったことに悔いが残り、2年生も受付誘導に立候補しました。 2年生の時は前回の先輩の行動を見ていたので大体の行動は分かっていました。しかし実際に行ってみると、小さなことが難しいなと感じました。笑顔で来賓の方を迎え、お花を胸に付けたりすることなど単純な作業でしたが、短い時間でスムーズに行わないといけないので気をつけて行っていました。 3年生の時も同様に立候補し、努めました。仕事の大変さや手順も慣れ、後輩にもスマートに対応することが出来たと思います。来賓の方や一般の方が気持ちよく国際フォーラムを楽しんでもらえるように接待することが出来ました。 受付誘導は実際に国際フォーラムの舞台側に関わることがありませんが、国際フォーラムを見に来てくださった方々に気持ちよく入っていただけるよう笑顔で接することが重要だと思います。受付は会場に入って最初に出会う中央生なので、少しでも中央生は良い人達なんだなと思ってもらえるように、少しコミュニケーションをとったり席に誘導しました。 3年間、受付誘導として取り組めたことは貴重な体験だったと思います。初めからうまくはいきませんが、徐々に先輩の姿を見ながら成長することができました。「会場の顔」としてたくさんの人とお会いする機会も多く、楽しかったです。この体験をこれからも生かしていけるようなことに取り組んでいきたいです。EXCELSIOR vol.1883

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