エクセルシア盛岡中央高校デジタルブック Vol.20
23/140

Presentationプレゼンテーションin Russia, provides disappointing statistics. Nearly 1 in 4 Russian students have experienced bullying in the past. This is the highest rate in Europe. According to Microsoft, almost a half of Russians aged 8-17 suffer from cyberbullying. Russian teachers are reportedly very unattentively when it comes to raising anti-bullying awareness. Out of the whole Europe, they spend the least time on preventing harassment amongst their students.  These are just a few statistics extracted from some countries but show a shockingly high occurrence of bullying in schools. Children are affected psychologically, emotionally and physically, and it’s hard for bullying victims to speak up, as they might face prejudice and discrimination from their peers for being ‘weak’. However, any passerby can make a big difference to help victims suffering from bullying.  不平等で起こりうる問題の1つとして、いじめがあります。いじめは青少年の誰もが標的になりうる恐ろしい問題です。シンガポールでは、第4学年の生徒のうち61%もの人が、ロシアでは4分の1の生徒が過去にいじめを受けており、8歳から17歳のロシア人の半分がネットでいじめを受けています。しかし、ロシアの教師はヨーロッパで1番を競うほど、いじめを止めることに非協力的のようです。 各国で多くの生徒がいじめを受けています。標的になった子は精神的、身体的に追い詰められてしまいます。しかし、このような状況に陥っている人を誰でも助けることができるのです。  In the USA, 57% of bullying situations stop when a peer intervenes on behalf of the victim - this shows that even by helping once, it can help drastically to prevent your fellow friend from experiencing bullying. By giving a helping hand, we can help to reduce inequality and prejudice amongst today’s youth and reach our goal of eradicating inequality globally. アメリカでは57%のいじめが、第三者の介入によってなくなりました。これは、たった一度でも第三者が手を差し伸べるだけで、その友人を救うことができるということを示しています。こうすることで学生の不平等や偏見が減り、世界的に不平等をなくすという目標を達成することができると思います。  To achieve the various goals that we have mentioned, we propose the following solutions. We believe that schools should provide an international chatroom. This would be an online chatroom that is used by students from different countries to talk and connect with each other. This helps to make a more stable and sustainable connection between students. Like the forum we are having now, this excellent opportunity also exposes students to different cultures and perspectives that go a long way in the natural development of these students’ view of the world.  私たちはいじめをなくすために、以下の3つの具体策を考えました。 1つめは、インターネット上にあるチャットルームの安全性の強化です。様々な国の生徒たちが話し合える場を提供することで、生徒同士のより安定した持続可能なコミュニケーションを作ることにつながります。 The second solution is peer meditation. Chosen students will help other students solve their issues and work together to stop bullying. This is a working method that is already in used in Finland. This helps students to take up the responsibility of sticking together with their friends through thick and thin, as well as help in reducing bullying in schools to ensure a safer environment for every student. 2つめは、生徒のいじめに対して、第三の生徒が介入し、生徒一人ひとりに責任を負わせることで、いじめを減らすというものです。これは、既にフィンランドで取り入れられている解決策です。  Our last solution would be to In the presentation, short stories drama created by the students in the group flowed and deepened their understanding. 発表の中で、グループ内の生徒が自作した短編ドラマが流れ、理解を深めたThree specific measures to eliminate bullying いじめをなくすための3つの具体策EXCELSIOR vol.20 ◆ CHUO国際教育フォーラム20回記念号21

元のページ  ../index.html#23

このブックを見る