エクセルシア盛岡中央高校デジタルブック Vol.20
24/140

have more community service events, where students give back to their respective communities. This provides students with a stronger sense of belonging to their home and inculcates the important values of serving the community.  3つめは、地域で行われる活動を増やすことで、地域や学校、生徒間の交流が促進し、生徒たちの帰属意識が高まり、学校とは別のコミュニティー関係を築き上げることができます。社会に貢献するという考え方を適用することで、将来の世代が持続可能な世界をつくる、という共通の目標に向かって協力し合うことができます。  Through enforcing the idea of contributing to society, this helps to ensure that future generations work collaboratively towards the common goal of building a sustainable world. Furthermore, this provides students who are fortunate with many privileges an eye-opening opportunity to experience the kindness of the less fortunate, reducing inequality between the rich and poor. 以上のように、2つのSDGsの目標について、今回参加した学校全体で考え、実行することで理想の学校づくりを実現することができるはずです。今回提案したことは、私たち生徒一人ひとりのちょっとした意識の変化で実行することができます。みんなで理想の学校を目指して行動していきましょう。  Our ideal school is based on mainly the point; Quality education and we choose to support our idea with the idea of Gender Equality and Peace, Justice and Strong Institutions. In order to achieve to make our ideal school, we made an importance on these three from SDG’s 17goals..  私たちEグループが考える理想の学校は、「ジェンダーの平等を実現させる」、「平和と公正を全ての人に」を重視した教育を提供する学校です。なぜこの2つの項目を選んだかというと、どの国でも見られる問題であり、また、自分たちにとって身近に感じられる話題だったからです。  There is a growing awareness of gender equality in the world. For example, in Japan, the lack of female legislators or management position is one of the problems. The number of women members in Japan in 2017 is 158th out of 193 countries. While the proportion of female legislators worldwide is 23.4%, in Japanese society the rate was 10.1%. It is said that raising the number of women who are taking part in the top position of the country or company will be unlikely to realize by 2030.  Another problem is present situation in developing nations. Let us talk about three points. First, there are many areas where many women cannot receive basic education especially children born in a family with famer. In these areas, women are regard as housewives who take care of their family and household chores. Second, male domination of women. They traditionally believe a male supremacist which women follow men. They limit women’s chance to improve their abilities. Finally, the victims of human trafficking. Comparing with male, female is likely to the victims of human trafficking because of poor. Thus, male and female can increase withdrawing ideas by offering women who can’t be received an education with basic knowledge. We can admit the individual ability and raise the awareness of equality between men and women by education with various ideas.  まずは「ジェンダーの平等性」について取り上げます。特に、性差別問題を取り上げていきます。発展途上国では、女性が教育を受けられない環境があります。詳しく言うと、女性は家事を行うべきだ、子どもを育てているだけでいい、これらをするなら学校に行く必要がない。そういう考えを持つ国が多いそうです。日本でも性差別の問題は起こっています。日本では女性議員の少なさが問題です。世界の国会議員が参加する列国議会同盟は、2017年の各国の女性議員率で日本は193カ国中で158位であると日経新聞が報じました。世界全体で女性議員の割合は23.4%。日本では10.1%でした。この結果を聞いても、女性の社会進出Provide an environment where women can receive education女性が教育を受けられる環境を提供するGroup E5.GENDER EQUALITYジェンダー平等を実現しようEXCELSIOR vol.2022

元のページ  ../index.html#24

このブックを見る