エクセルシア盛岡中央高校デジタルブック Vol.20
7/140

Nussbaum have even said that by “asking students to listen passively, we not only fail to develop their active critical faculties, but we directly weaken them.”Right now, more scientic discoveries are made in 10 years than in an entire lifetime a century ago. And the universe of information (Internet, social networks, globalization, information in real time) is exploding. We have to find new ways to offer this universe of knowledge to students (artificial intelligence, robotization, computers, programming and more).Collège Sainte-Anne's Approach to the FutureHow do we prepare our young people for the world of tomorrow? Collège Sainte-Anne, with its 3000 students, from kindergarten-level to university, and its 350 staff members, has already reflected on this challenge and defined a model “course” of tomorrow. This model, which you can nd on our website in the innovation section, is founded on three important pillars:To review the role of the teacherTo review classroom teaching strategiesAnd to develop seven essential skills to prepare young people for this rapidly changing world: creativity, problem-solving, effective communication, collaborative work, digital culture, openness to the world, and principled and ethical decision-making.In this model, we are trying to give a new direction to teaching and innovate in the way we educate. First, we offer highly technological environments that involve digital technology, artificial intelligence and virtual reality. We are attempting to create partnerships with private enterprise to help students develop key skills like creativity, collaboration and critical thinking. We offer individualized programs and tracks to maximize young people’s potential and increase their motivation. We want to develop a culture of trial and error, of entrepreneurial thought, and invest in research and development with the help of our creative laboratories.Artificial intelligence workshop conducted by St. Anne High SchoolYoung people today react differently. They question, they argue, they rapidly lose interest in tasks they find irrelevant. The teaching of the future must be based on methods that are active and engaging for the student, and integrate modern technological tools for learning that make the student a learner for life.Artificial intelligence, which is now advancing at a spectacular pace, will occupy an increasingly important place in なことさえも言っています。「生徒に受動的に授業を聞く姿勢を強いることは、生徒たちの活発な批判的思考の能力(クリティカルシンキング)を育てることができないだけでなく、むしろ弱めることに直接働きかけてしまう。」 現在、これまで100年かかって行われたことよりも多くの科学的進歩が、この10年間で起こっています。また情報の一般化、インターネット、SNS、グローバル化、リアルタイムでの情報授受は拡大し続けています。 私たちはこの知識を授ける方法を探す必要があります。セント・アン高校の未来への取り組み それでは、どのように若者たちに世界の未来について準備させることができるでしょうか。セント・アン高校の幼少期から大学生に至るまでの3,000人の生徒と350名のスタッフはすでにこの変化に対応し、未来へのモデルを策定しています。このモデルについては、本校のウェブサイト上の「イノベーション」の欄に詳しくありますが、3つの柱を基に作られています。 3つの柱とは、「教員の役割を見直すこと」、「授業戦略を見直すこと」、「7つの能力の育成をすること」です。 7つの能力とは、創造力、問題解決能力、効果的なコミュニケーション能力、協働作業、デジタル化への理解力、柔軟性、真理に基づいた倫理的意思決定能力のことです。 このモデルにおいて、私たちは教育に新しい方向性を与え、画期的であろうとしています。まずは、デジタル技術や人工知能、仮想現実に関わるテクノロジーの環境を生徒に提供します。 また、生徒に欠かすことができない創造力などの能力を鍛えるため、企業と連携を試みています。私たちは個々のプログラムを提供し、生徒の可能性を最大限に追求し、生徒のモチベーションを高めています。 そして、失敗を恐れずチャレンジする起業家精神も育もうとしています。また、創造的研究機関の支援も得て、研究と開発の投資もしたいと考えています。セント・アン高校が行った人工知能のワークショップ 現代の若者の気質は、以前とは変わってきています。彼らは質問し、議論しますが、自分と関連のない事柄には急速に興味を失います。未来の教育とは、活動を重視し、関係性を育むことを基に作られなければなりません。そしてテクノロジーを、生涯学ぶ者にとって学びのための有効な道具になるようにしなければなりません。 目覚ましい速度で進化している人工知能が、私たちの生活の重要な部分に入り込もうとしています。先日セント・アン高校では教育、ビジネス、情報分野で働く人たちを呼び、教育分野における人工知能のワークショップを行いEXCELSIOR vol.20 ◆ CHUO国際教育フォーラム20回記念号5

元のページ  ../index.html#7

このブックを見る